MY BREAKOUT EXPERIENCE

September 19, 2018
Assalamualaikum and Hi guys,

As I said before, I nak share product yang buat I breakout and products yang buat muka I recover balik :) but sekarang still got scars. Im so sad but kena bersabar sebab scars memang takes time untuk fade tau. Marilah kita bersabar bersama-sama.


This product yang buat I breakout


Cosmoderm Vitamin E Cream 1,000


"Eh I pakai okay je, tak breakout pon blablabla"
HELLLOOOO!! Setiap orang lain lain okaaayyyyyyy. I pakai this moisturizer breakout and I rasa I main hentam je pakai moisturizer ni without knowledge. Supposedly I buat research and so on tapi tulah, dulu bukan main nak cantik tapi tak banyak baca, so jadi lah breakout ha ha ha ha mampu gelak jelah hmm huhuhu

Ingredients:
Water, Olea Europaea (Olive) Fruit Oil, Dimethicone, Isopropyl Myristate, Stearic Acid, Glycol Stearate, Caprylic/Capric Triglyceride, Tocopherol, Cetearyl Alcohol, Ceteareth-20, Peg-7 Glyceryl Cocoate, Phenyl Trimethicone, Phenoxyethanol, Methyl Paraben, Ethyl Paraben, Propyl Paraben, Butyl Paraben, Hydroxypropyl Methylcellulose, Fragrance, Triethanolamine, Carbomer, BHT, Rosa Canina (Rosehip) Fruit Extract, Hyaluronic Acid

Hyaluronic Acid is good for our skin, korang boleh baca kat blog Kak Iman yang full of information tu. I tak tahu sangat and masih terkapai kapai dalam dunia skin care ni huhu. Tapi I breakout sebab ingredient lain, bukan Hyaluronic Acid ye, yg tu I saje nak highlight kat korang yg HA tu memang bagus.

Okay, now I nak share products yang buat muka I elok balik ;)
Btw, just want to remind that Allah yang bagi izin untuk muka I elok BUT through this products and efforts okaayyy. Time breakout ni I go back to BASIC SKINCARE ROUTINE which is cleanser, toner, moisturizer and sunscreen. No scrub sebab jerawat tengah timbul timbul, so tak eloookkkkk okaayyy.

Cleanser:
Cosrx Low pH Good Morning Gel Cleanser

Okay, this product is my HOLY GRAIL taauuu. I pernah pakai cleanser gel SIMPLE but I got dry patch after that, memang tak sesuai huhu.

Toner:
Aiken Tea Tree Oil Toner

Bagi I, toner ni memang okay just mula mula guna memang ada pedih sikit, tapi memang okay. Kecutkan jerawat. I guna this toner with the same brand juga, AIKEN.

Moisturizer:
Aiken Tea Tree Oil Moisturizer
This moisturizer memang okay jugak untuk I okaayy, untuk korang I tak tahu, sebab macam biasa, kulit kita lain lain. Kecutkan jerawat jugak, so memang sesuai pakai time breakout before this. Just I tak suka dia macam piling like ade daki bila gosok but not daki, it's called piling la kot huhu. Tu je yang I tak minat, tapi so far memang best untuk kecutkan jerawat.

Sunscreen:
Sunplay Skin Aqua Uv Watery Gel

At first, I thought this sunscreen takde ALCOHOL, macam biasa, tak kaji sangat pasal ingredients dia, but it doesn't break me out so I okay je and I suke texture dia sebab gel kan.


p/s: again gambar google. Btw, apa yang sesuai untuk I, tak semestinya sesuai untuk korang okay ;)

No comments: